Márkatörténet
Az Under Armour története
Logó történelem
Az Under Armour emblémája sokat változott a kezdeti formájához képest. A logó sokat egyszerűsödött a márka korai éveiben, de központi eleme - az egymásba fonódó U és A betű, valamint az általuk közrezárt, a márka gyökereire utaló amerikaifutball-labda alakú rész - a mai napig megmaradt.
1996 - a kezdetek
Az Under Armour alapítója, Kevin Plank a Maryland-i Egyetem amerikaifutball csapatában játszott. Kezdeti célja egy olyan technikai aláöltözet kidolgozása volt, amely az akkor elterjedt pamut pólókkal ellentétben gyorsan szárad, nem dörzsöl, és kényelmes, könnyed viselet a hosszú edzések és meccsek alatt is.
Az első prototípus
A kezdeti fejlesztés Kevin Plank nagymamájának Georgetown-i pincéjében zajlott. Az első aláöltözeteket csomagtartójából árulta ismerősei körében, de a termékek hamar népszerűvé váltak szélesebb körben is. A legelső prototípus utóda, a HeatGear®️ Armour aláöltözet azóta is folyamatosan megtalálható a márka kínálatában.
1997 - a két Gearline
A kezdeti sikerek után született meg a gondolat, hogy az aláöltözeteket alkalmassá lehetne-e tenni hideg időjáráshoz is. Így jött létre az Under Armour mai napig használatban lévő két termékcsoportja, a meleg időjáráshoz való HeatGear®️, és téli változata, a ColdGear®️.
1998 - Az új központ
Az alapítás után két évvel Kevin Plank áthelyezte a cég székhelyét Baltimore-ba, Maryland államba. Az Under Armour központja a mai napig itt található. A márka európai központja 2005-ben jött létre, Amszterdamban.
1999 - Az áttörés
A márka megjelenik a Minden héten háború című filmben. A film sikerét, és a - sokak által kitaláltnak hitt - márka iránti érdeklődést meglovagolva az Under Armour megjelentette első újsághirdetését az ESPN magazinban. A hirdetés kifizetése érdekében a cég dolgozói egy időre lemondtak a fizetésükről, de a befektetés hamar megtérült: a márka ismertsége elérte a nagy áttörést és még abban az évben 750.000 $-os bevételt generált.
2003 - I WILL
Megjelennek az első női termékek a márka kínálatában. Ugyanebben az évben készül el az első Under Armour TV reklám, amelyben először bukkan fel az azóta is használt “Protect This House” és “ I WILL” szlogen.
2006 - Az első cipők
10 évvel az alapítást követően megjelennek az első Under Armour cipőmodellek. Az amerikaifutball-cipők piacán a márka még abban az évben 23%-os piaci részesedést szerez.
2010 - Az első lépések Magyarországon
Az Under Armour megjelenik a magyar piacon. Ugyanebben az évben a márka globális árbevétele eléri az 1 milliárd dolláros mérföldkövet. Ehhez az alapítástól számítva 14 évre volt szükség, de újabb 4 év múlva, 2014-ben az UA már a 3 milliárd dolláros határt is átlépi.
2015 - Digitális térhódítás
A márka 2015-ben kezdte el kiépíteni különböző sport applikációkból álló portfólióját. Mára az Under Armour biztosít hátteret a világ legnagyobb online sportközösségének. Legnépszerűbb applikációnk az UA MapMyRun, amely a Connected cipőmodellekkel kiegészítve egyedülálló módon, valós időben képes a futás elemzésére, a futó mozgásának egyedi paraméterei alapján.
2018 - HOVR
2018 nyarán jelent meg az első két HOVR futócipő modell a márka kínálatában. Az innovatív középtalp technológia gyorsan népszerűvé vált, és ma már számos futó-, kosárlabda- és edzőcipőben megtalálható. A HOVR technológia egyedi megjelenése és a “zéró gravitáció” érzése várhatóan hosszú időn keresztül meghatározza majd az Under Armour cipők karakterét.
2020 - Az első hazai Brand House
2020 májusában nyílt meg az első magyarországi Under Armour Brand House a budapesti Allee-ban, amit még ugyanebben az évben, decemberben követett a második, a Westendben.